Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Weerdsingel
Weerdsingel WZ 40 3513 BD
Utrecht

AFSPRAAK MAKEN

U kunt telefonisch of via de zorgonline app/website een afspraak maken voor een consult. De duur van een consult is 15 minuten, er is dus beperkt ruimte voor het behandelen van meerdere klachten. In verband met de druk op onze agenda en de financieringsmogelijkheden vanuit uw zorgverkering is een dubbele afspraak, 30 minuten, niet mogelijk: heeft u meer tijd nodig, dan vragen wij u een nieuwe afspraak te maken.

Een beeldbelafspraak werkt eenvoudig: Via de assistente of via de zorgonline-app/website maakt u hiervoor een afspraak. U krijgt vooraf per sms of per email een uitnodiging, welke u kunt aanklikken. U geeft daarna toestemming voor contact met uw camera/microfoon en komt daarna in de digitale wachtruimte, de arts neemt hier met u contact op.

Via een e-consult kunt u een vraag stellen aan de huisarts van uw voorkeur of doktersassistente. Het e-consult leent zich niet voor spoedeisende vragen of vragen waarbij een lichamelijk onderzoek mogelijk is. U kunt ook foto’s of bijlages meesturen. Binnen 2 werkdagen krijgt u antwoord.

Als u slecht ter been bent of zo ernstig ziek bent dat u niet naar de praktijk kunt komen, kunt u een visite aanvragen. Wilt u deze voor 10.00u aanvragen?

 

*Invoering wegblijftarief

Wij verzoeken u vriendelijk om afspraken die u niet wilt laten doorgaan, van tevoren af te zeggen. Wij merken dat het steeds vaker voorkomt dat mensen niet op een gemaakte afspraak verschijnen bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner. Met ingang van 1 juni 2023 gaan wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘wegblijf’ tarief invoeren.

Waarom een ‘wegblijftarief’?

Vanzelfsprekend kan het gebeuren dat u niet op een gemaakte afspraak kunt komen. Als u ons dit tijdig laat weten, is dat ook helemaal geen probleem. Het gebeurt echter dat patiënten zonder bericht wegblijven van hun afspraak in onze praktijk. Medepatiënten moeten hierdoor onnodig lang wachten of kunnen geen afspraak krijgen. Om daar wat aan te doen, hanteren wij naar landelijke richtlijnen het zogeheten wegblijftarief.

Wat is het wegblijftarief?

Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij patiënten die zonder tijdig afzeggen niet op hun afspraak verschijnen bij de huisarts of praktijkondersteuner. Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars. U krijgt een nota van de huisarts thuisgestuurd die u binnen 30 dagen dient te betalen. Het kan natuurlijk zijn dat er een speciale reden was waarom u verhinderd was. Mogelijk zullen de kosten dan niet op u verhaald worden. Indien u echter bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, behouden wij ons het recht voor om u het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening te brengen. Uw zorgverzekeraar vergoedt uiteraard deze kosten NIET.

Hoe hoog zijn de kosten?

Voor een consult bedraagt het wegblijftarief € 15,00. Voor een dubbel consult bedraagt dit € 30,00 en voor langere consulten, zoals bij de praktijkondersteuner, €50,00 . Voor speciaal geplande verrichtingen gelden aparte tarieven.

Wat kan ik doen als ik verhinderd ben?

Als u verhinderd bent, verzoeken wij u om uiterlijk 24 uur voor de afspraak contact op te nemen met de assistente. Dit kan van maandag t/m vrijdag) telefonisch via 030-2313477.
De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken